Skip to Main Content (Press Enter)

Logo UNIMI
  • ×
  • Home
  • Persone
  • Attività
  • Ambiti
  • Strutture
  • Pubblicazioni
  • Terza Missione

Expertise & Skills
Logo UNIMI

|

Expertise & Skills

unimi.it
  • ×
  • Home
  • Persone
  • Attività
  • Ambiti
  • Strutture
  • Pubblicazioni
  • Terza Missione
  1. Terza Missione

Mapping Spaces, Sounding Places: Geographies of Sound in Audiovisual Media

Public Engagement
Il convegno mira a riunire studiosi interessati nel mappare le geografie delle pratiche musicali e sonore nei media audiovisivi (film, televisione, videogame, arti interattive).
Periodo di svolgimento dell’iniziativa:
Marzo 19, 2019 - Marzo 22, 2019
  • Dati Generali
  • Afferenze
  • Terza Missione

Dati Generali

Obiettivi

This conference aims to bring together scholars interested in mapping geographies of music and sound practices in audiovisual media (e.g. film, television, video games, interactive art). We embrace aspects ranging from individual approaches to space and place to collective geographies, also considering industrial trends and intermedia connections. Cultural, ethnographic, historical, analytical, data-driven and aesthetic approaches are welcome, as well as research on industrial and commercial pra

Tipo

Organizzazione di iniziative di valorizzazione, consultazione e condivisione della ricerca

Strutture collegate

Dipartimento di Beni Culturali e Ambientali (Nessun ruolo, solo afferenza)

Afferenze

Referenti

CORBELLA MAURIZIO (Organizzatore)

Terza Missione

Public Engagement (3)

Aural Visions: Artistic Spaces, Making Places - Roundtable
Mapping Spaces, Sounding Spaces: Screening Night
Sounding Places: An Electroacoustic Music Concert for Loudspeakers
  • Informazioni
  • Assistenza
  • Accessibilità
  • Privacy
  • Utilizzo dei cookie
  • Note legali

Realizzato con VIVO | Progettato da Cineca | 25.6.0.0