LA FORMAZIONE DEGLI INSEGNANTI IN ITALIA. LA VALUTAZIONE DI DUE POLITICHE DI FORMAZIONE PROFESSIONALE PER INSEGNANTI DI SCUOLA MEDIA
Tesi di Dottorato
Data di Pubblicazione:
2013
Citazione:
LA FORMAZIONE DEGLI INSEGNANTI IN ITALIA. LA VALUTAZIONE DI DUE POLITICHE DI FORMAZIONE PROFESSIONALE PER INSEGNANTI DI SCUOLA MEDIA / G. Abbiati ; supervisor: G. Ballarino ; co-supervisor: D. Checchi. UNIVERSITA' DEGLI STUDI DI MILANO, 2013 Mar 22. 25. ciclo, Anno Accademico 2012. [10.13130/abbiati-giovanni-maria_phd2013-03-22].
Abstract:
This dissertation aims at providing empirical evidence on the effectiveness of two training programs for math teachers in southern Italy (M@t.abel+ and PQM). The programs are structured as content focused, one year lenght blended training sessions. Exploiting similarities and differences in the training (mainly, on organization of tutoring sessions and the presence on incentives), the analysis show positive effects of the training on both students outcomes and teacher short and medium term behaviours. Implications for policy are discussed.
Tipologia IRIS:
Tesi di dottorato
Elenco autori:
G. Abbiati
Link alla scheda completa:
Link al Full Text: